PLAN MANAGERIAL

ANUL ŞCOLAR 2016-2017

 

ARGUMENT

 

Elementele de bază ale procesului instructiv - educativ în unitatea noastră şcolară sunt concentrate în:

Viziunea şcolii

 

  • Educarea copiilor în spiritul respectării drepturilor și libertăților fundamentale ale omului, a demnitîții umane și toleranței, a schimbului liber de opinii.

  • Asigurarea părinților că educația copiilor lor se face într-un mediu sigur, într-o formare personală permanentă.

  • Aplicarea corectă a legislației școlare și a planurilor de învățământ

  • Formarea continuă a cadrelor didactice, lucru care va permite asigurarea unui învățământ de calitate.

  • Promovând spiritul de echipă, dialogul și responsabilitatea, școala pune la dispoziție servicii educaționale care au la bază asigurarea calității în educație, oferirea de șanse egale și oportunități de învățare pe tot parcursul vieții tuturor participanților.

 

 

Misiunea şcolii

 

  • Asigurarea unui act educațional de performanță, care să contribuie la formarea unei personalități autonome și creative, la formarea unor copii sănătoși, creativi, eficienți, activi, cooperanți care să se adapteze ușor la regimul muncii școlare și la orice situație în viață, respectând unii pe alții, ținând cont la regulile impuse.

  • Integrarea în colectivitate a copiilor cu dizabilități.

  • Acumularea de către copii a technicilor de muncă intelectuală și practica necesară instruirii și autoinstruirii pe durata întegii vieți.

  • Însușirea cunoștințelor specifice, a valorilor naționale și universale.

  • Dezvoltarea individuală a copiilor pe toate planurile.

  • Crearea unui climat de muncă și învățare stimulativă și creativă.

  • Garantarea pregătirii pentru adaptarea la viața școlară, apoi cea socială

  • Implicarea activă a părinților în viața școlii în scopul educării propriilor copii în parteneriat real cu ceilalți factori educaționali.

 

Obiectivul principal pentru anul şcolar 2016-2017 îl constituie creşterea eficienţei şi a calităţii procesului de învăţământ prin realizarea finalităţilor educaţiei şi anume:

Obiectivele specifice, derivate din obiectivul principal al creşterii eficienţei şi a calităţii procesului de învăţământ

FUNDAMENTAREA PLANULUI MANAGERIAL

În fundamentarea planului de implementare a proiectului de dezvoltare instituţională pentru anul şcolar 2016-2017 trebuie să se ţină cont de:

  1. Planificarea calităţii – prin activităţi care să stabilească obiectivele şi condiţile referitoare la calitate,

  2. Condiţii de aplicare a calităţii – consorm normelor şi cerinţelor

  3. Asigurarea calităţii – prin activităţi planificate, sistematice,

  4. Controlul calităţii - prin activităţi de evaluare specific, analize şi rapoarte

  5. Îmbunătăţirea calităţii – pein acţiuni hotărâte în urma evaluărilor, cursuri de formare

PRINCIPIILE CARE STAU LA BAZA IMPLEMENTĂRII PLANULUI OPERAŢIONAL

PRIORITĂŢI ALE ACTIVITĂŢII DE MANAGEMENT EDUCAŢIONAL ŞI DEZVOLTARE INSTITUŢIONALĂ

  1. DOMENIUL - CAPACITATE INSTITUŢIONALĂ

 

Obiectiv general 1. Management descentralizat bazat pe principiile asigurării calităţii transparenţei , eficienţei şi dialogului

Obiective specifice:

 

Obiectiv general 2.Implementarea standardelor de referinţă şi a indicatorilor de performanţă în vederea asigurării calităţii

Obiective specifice :

 

  1. DOMENIUL – EFICACITATEA EDUCAŢIONALĂ

Obiectiv general 3.Creşterea ratei de participare la educaţie şi asigurarea egalităţii de şanse prin:

Obiective specifice:

 

Obiectiv general 4.Fundamentarea ofertei educaţionale pe baza nevoilor de dezvoltare personală a elevilor

Obiective specifice:

 

Obiectiv general 5. Accesarea programelor europene în sprijinul creşterii calităţii

Obiective specifice:

 

  1. DOMENIUL – MANAGEMENTUL CALITĂŢII

 

Obiectiv general 6. Formarea continuă a personalului didactic în vederea creşterii calităţii actului educaţional

Obiective specifice:

 

Obiectiv general 7. Implementarea strategiilor de standardizare a evaluării cu scop de optimizare a învăţării , cu accent pe competenţe şi standarde în vederea examenelor naţionale 2017.

Obiective specifice:

 

Obiectiv general 8.Îmbunătăţirea competenţelor de lectură

Obiective specifice:

 

  1. BAZA MATERIALA- Clădirile în care funcționează școala

 

Nr.

crt

Denumirea unitatii de inv.

Nivelul unitatii inv.

Clădirea în care își desf.activ

Nr.elevi/

copiii

Nr.cadastral

Nr.topogr.

 

destinatia

Caract.

Tehnice

Supr.const.

Supr.desf

Regimul

Juridic al cladirii

1.

Scoala Gimnaziala Szacsvay Imre, Oradea

Scoala gimn.

Cladirea 1

Str.Mihai Eminescu nr.28

343 elevi

13139/1169

Sali de curs

S+P+1E,

sc=844,4mp

sd= 2533mp

Fara obiectul unei actiuni in instanta

 

 

 

Cladirea 2

Str.Mihai Eminescu nr.28

162 elevi

 

Sali de curs

P+1E,

sc=376,46mp

sd=742,92mp

Administrator

UAT

 

 

 

Clădirea 3

Str.Tudor Vladimirescu nr.6

214 elevi

 

Sali de curs

P+2E

Sc=236,25

Sd=708,75mp

retrocedata

 

 

 

Clădirea 4

Str.Matei Corvin nr. 106/a

159 elevi

 

Sali de curs

P+2E,

Sc=641mp

Sd=9993mp

Administrator

UAT

 

Sălile de clasă au suprafețe diferite, schimbarea lor poate intervene oricând în funcție de efectivele claselor.

PRIORITĂȚI

 

  1. EVENIMENTE MAJORE- Calendarul anual al acestora

 

LUNA AUGUST 2016

 

LUNA SEPTEMBRIE

 

LUNA OCTOMBRIE 2016

 

LUNA NOIEMBRIE 2016

LUNA DECEMBRIE 2016

LUNA IANUARIE 2017

LUNA FEBRUARIE 2017

 

LUNA MARTIE 2017

 

LUNA APRILIE

LUNA MAI 2017

 

LUNA IUNIE 2017

 

 

 

DIRECTOR

PROF.PÁSZTOR GABRIELLA

Molnár Tünde - webmaster