A gimnáziumi tanárok bemutatkozó videói
Az előkészítős tanítók bemutatkozó videói
6. A gyermeki agresszivitásról
14. A virtuális barátság veszélyei
Díjkiosztással egybekötött ünnepséggel ért véget a XXIII. Festum Varadinum ünnepségsorozat a Szigligeti Színházban, amelynek keretében iskolánk is díjat kapott, a tavalyi évben szervezett sikeres rendezvények szervezése miatt.
PLAN MANAGERIAL
ANUL ŞCOLAR 2016-2017
ARGUMENT
Elementele de bază ale procesului instructiv - educativ în unitatea noastră şcolară sunt concentrate în:
Viziunea şcolii
|
Misiunea şcolii
|
Obiectivul principal pentru anul şcolar 2016-2017 îl constituie creşterea eficienţei şi a calităţii procesului de învăţământ prin realizarea finalităţilor educaţiei şi anume:
Eficientizarea procesului de învăţământ
Îmbunătăţirea calităţii procesului de predare –învăţare
Sprijinirea şi încurajarea dezvoltării individuale a elevilor şi formarea atitudinii pozitive a acestora faţă de educaţia pe care le-ofurnizează şcoala,
Eficientizarea modalităţilor de evaluare internă,
Eficientizarea parteneriatului educaţional,
Aplicarea corectă a legislaţiei în vigoare şi a regulamentelor,
Promovarea autoevaluării în vederea îmbunătăţirii continue a procesului instructiv-educativ şi atingerea standardelor de calitate
Obiectivele specifice, derivate din obiectivul principal al creşterii eficienţei şi a calităţii procesului de învăţământ
Oferta educaţională de calitate şi atingerea standardelor de performanţă de către cadre didactice şi elevi
Aplicarea curriculum-ului naţional, asigurarea calităţii activităţilor extracurriculare,
Calitatea activităţii personalului didactic şi calitatea managementului şcolar,
Sprijinirea şi consilierea cadrelor didactice în vederea cunoaşterii şi atingerii standardelor de performanţă de către elevi,
Creşterea calităţii serviciilor educaţionale
FUNDAMENTAREA PLANULUI MANAGERIAL
În fundamentarea planului de implementare a proiectului de dezvoltare instituţională pentru anul şcolar 2016-2017 trebuie să se ţină cont de:
Planificarea calităţii – prin activităţi care să stabilească obiectivele şi condiţile referitoare la calitate,
Condiţii de aplicare a calităţii – consorm normelor şi cerinţelor
Asigurarea calităţii – prin activităţi planificate, sistematice,
Controlul calităţii - prin activităţi de evaluare specific, analize şi rapoarte
Îmbunătăţirea calităţii – pein acţiuni hotărâte în urma evaluărilor, cursuri de formare
PRINCIPIILE CARE STAU LA BAZA IMPLEMENTĂRII PLANULUI OPERAŢIONAL
Principiul descentralizării - deciziile principale sunt luate de Consiliul de Administraţie , Consiliul Profesoral şi directorii unităţii,
Principiul transparenţei – deciziile luate sunt aduse la cunoştinţa tuturor factorilor implicaţi în procesul educaţional: cadre didactice, părinţi, Asociaţia “Szacsvay Egyesület””
Principiul răspunderii publice – şcoala răspunde public de performanţe sau lipsa acestora
Principiul calităţii – toate activităţile au permanent în vedere standardele de referinţă şi exemplele de bună practică
Principiul eficienţei – se urmăreşte obţinerea de rezultate optime printr-o gestionare judicioasă a resurselor umane şi materiale,
Principiul asigurării egalităţii de şanse – accesul la învăţare se realizează fără discriminare,
Principiul centrării educaţiei pe elev – elevul fiind beneficiarul direct al demersului educaţional
Principiul promovării educaţiei pentru sănătate şi un mediu ecologic sănătos - prin educaţia pentru alimentaţia sănătoasă, prin practicarea activităţilor sportive şi prin organizarea multor activităţi de protecţie a mediului înconjurător,
Principiul fundamentării deciziilor pe dialog şi consultare cu dreptul la opinie a elevilor şi al părinţilor
PRIORITĂŢI ALE ACTIVITĂŢII DE MANAGEMENT EDUCAŢIONAL ŞI DEZVOLTARE INSTITUŢIONALĂ
DOMENIUL - CAPACITATE INSTITUŢIONALĂ
Obiectiv general 1. Management descentralizat bazat pe principiile asigurării calităţii transparenţei , eficienţei şi dialogului
Obiective specifice:
Creşterea performanţelor în domeniul curriculum,resurse, relaţii cu comunitatea
Asigurarea transparenţei în luarea deciziilor şi în gestionarea fondurilor publice prin : Consiliul de administraţie, CEAC, rapoarte către Consiliul Local despre rezultatele educaţionale şi manageriale
Realizarea de programe pentru acoperirea nevoilor educaţionale diferite ale elevilor,
Stimularea permanentă a responsabilităţii profesionale şi a răspunderii publice , depăşirea rutinei,
Monitorizarea şi evaluarea semestrială a calităţii managementului de către Consiliul de administraţie, CEAC, Consiliul reprezentativ al părinţilor
Obiectiv general 2.Implementarea standardelor de referinţă şi a indicatorilor de performanţă în vederea asigurării calităţii
Obiective specifice :
Proiectarea activităţii managerial pe baza diagnozei realiste
Organizarea evaluării interne şi analiza lor realistă
Creşterea importanţei autoevaluării
Aplicarea procedurilor de evaluare (de revizuire, de autoreglare, de acţiune)
Eficienţa şi calitatea în pregătirea elevilor din clasele terminale
DOMENIUL – EFICACITATEA EDUCAŢIONALĂ
Obiectiv general 3.Creşterea ratei de participare la educaţie şi asigurarea egalităţii de şanse prin:
Prevenirea şi combaterea absenteismului
Prevenirea abandonului şcolar
Incluziunea copiilor cu CES / cerinţe educaţionale special
Support în pregătirea temelor şi petrecerea timpului liber în mod eficient prin diferite programe, “After school”
Obiective specifice:
Prevenirea şi reducerea absenteismului şi abandonului şcolar prin :
Consiliere psihopedagogică
Numeroase şedinţe cu părinţii la nivel de clase şi şcoală
Programul “Şcoala nu este facultativă” axat pe elevii din şcoala structură din clădirea de pe str.Matei Corvin nr.106
Susţinerea elevilor din familii monoparentale , cu părinţii plecaţi la muncă în străinătate şi cu situaţii financiare precare
Vizite la domiciliul elevilor
Monitorizarea absenteismului prin colectarea săptămânală a absenţelor şi prelucrarea datelor,
Analiza periodică a nevoilor educaţionale ale elevilor, consiliere şi orientare şcolară - stimularea şi sprijinirea întocmirii dosarelor pentru elevii cu Cerinţe speciale educaţionale mai ales în şcoala structură, unde părinţii nu sunt destul de preocupaţi de acest aspect.
Obiectiv general 4.Fundamentarea ofertei educaţionale pe baza nevoilor de dezvoltare personală a elevilor
Obiective specifice:
Stabilirea CDS conform opţiunilor,
Asigurarea condiţiilor materiale şi a resurselor umane pentru derularea optimă a CDS
Susţinerea performanţei elevilor talentaţi şi cu progres şcolar remarcabil
Obiectiv general 5. Accesarea programelor europene în sprijinul creşterii calităţii
Obiective specifice:
Accesarea programelor europene/ proiectelor internaţionale
Participarea cadrelor didactice la cursuri de perfecţionare locale, naţionale şi internaţionale, proiecte cu finanţare POSDRU şi transmiterea informaţiilor în cadrul Consiliului Profesoral
DOMENIUL – MANAGEMENTUL CALITĂŢII
Obiectiv general 6. Formarea continuă a personalului didactic în vederea creşterii calităţii actului educaţional
Obiective specifice:
Atingerea standardelor profesionale prin formarea continuă a personalului în programele CCD , ISJ, Universităţi,
Familiarizarea cadrelor didactice cu manualele şi auxiliarele digitale
Exploatarea eficientă a resurselor materiale şi financiare în direcţia realizării obiectivului general,
Modernizarea bazei didactico-materiale
Obiectiv general 7. Implementarea strategiilor de standardizare a evaluării cu scop de optimizare a învăţării , cu accent pe competenţe şi standarde în vederea examenelor naţionale 2017.
Obiective specifice:
Evaluarea elevilor cu scop de orientare pentru optimizarea învăţării şi cunoaşterea nivelului real de cunoţtinţe şi competenţe,
Măsurarea periodică a progresului şcolar,
Relaţionarea cu părinţii / tutorii şi comunicarea rezultatelor evaluărilor,
Consilierea cadrelor didactice în vederea pregătirii elevilor pentru Examenele naţionale
Activităţi de pregătire suplimentară la limba română, maghiară şi matematică,
Diseminarea rezultatelor obţinute la Examenul Naţional,
Obiectiv general 8.Îmbunătăţirea competenţelor de lectură
Obiective specifice:
Accentuarea importanţei alfabetizării funcţionale,
Dezvoltarea competenţelor de citit în cadrul activităţilor şcolare şi extraşcolare prin activităţile:
Cluburi de lectură de la clasa I Step by Step şi ale elevilor de gimnaziu
Concursuri de ortografie şi lingvistică
Concursuri de literatură şi lectură
Citire - recitare expresivă, în grup , la nivelul întregii şcoli cu ocazii festive, precum Ziua Culturii Maghiare (20 ianuarie)
Lectura ca secvenţă distinctivă în cadrul majorităţii orelor de curs
BAZA MATERIALA- Clădirile în care funcționează școala
Nr. crt |
Denumirea unitatii de inv. |
Nivelul unitatii inv. |
Clădirea în care își desf.activ |
Nr.elevi/ copiii |
Nr.cadastral Nr.topogr.
|
destinatia |
Caract. Tehnice Supr.const. Supr.desf |
Regimul Juridic al cladirii |
1. |
Scoala Gimnaziala Szacsvay Imre, Oradea |
Scoala gimn. |
Cladirea 1 Str.Mihai Eminescu nr.28 |
343 elevi |
13139/1169 |
Sali de curs |
S+P+1E, sc=844,4mp sd= 2533mp |
Fara obiectul unei actiuni in instanta |
|
|
|
Cladirea 2 Str.Mihai Eminescu nr.28 |
162 elevi |
|
Sali de curs |
P+1E, sc=376,46mp sd=742,92mp |
Administrator UAT |
|
|
|
Clădirea 3 Str.Tudor Vladimirescu nr.6 |
214 elevi |
|
Sali de curs |
P+2E Sc=236,25 Sd=708,75mp |
retrocedata |
|
|
|
Clădirea 4 Str.Matei Corvin nr. 106/a |
159 elevi |
|
Sali de curs |
P+2E, Sc=641mp Sd=9993mp |
Administrator UAT |
Sălile de clasă au suprafețe diferite, schimbarea lor poate intervene oricând în funcție de efectivele claselor.
PRIORITĂȚI
Rezolvarea spațiului/sălilor de clasă mai mari pentru clasa a I-a
Mutarea sălii profesorale într-o sală mai mică
Păstrarea tablei inteligente în sala profesorală pentru ca și clasele (majoritatea) care nu au astfel de tablă să poată folosi- sala a fost din 2012 folosită și ca sală de clasă
Căutarea de posibilitate pentru folosirea unei săli de gimnastică pentru clădirea de pe strada Tudor Vladimirescu nr. 6
EVENIMENTE MAJORE- Calendarul anual al acestora
LUNA AUGUST 2016
Participare la festivalul Galiba din Debrecen, Ungaria, compoziție floral realizată împreună cu școala-soră Szoboszloi Uti Altalanos Iskola în cadrul proiectului cu tradiție de 3 ani.
LUNA SEPTEMBRIE
La deschiderea festivă a anului scolar 2016/2017 program artistic prezentat de elevii cl.III.B (învățătoare Buzasi Noemi) cu referire la activitatea Galiba și în costumele primate cadou de la școala-soră.
În cadrul deschiderii festive recitarea comună a poeziei lui Petofi Sandor, Itt van az osz, itt van ujra, componentă a proiectului de educație cultural ce va fi urmată de alte recitări commune în data de 20 ianuarie (Ziua culturii maghiare) și 11 aprilie (Ziua Liricii Maghiare).
30 septembrie- Ziua culturii Populare Maghiare, proiect internațional cu participarea invitaților din Ungaria.
LUNA OCTOMBRIE 2016
Vizita școlii-sore din Szekesfehervar 1 octombrie, în cadrul programului Hatartalan
Vizita școlii-sore din Debrecen 4 octombrie, in cadrul programului Hatartalan
Comemorarea martirilor revoluției din 1848/1849, 6 octombrie
Ziua școlii/concursuri -Șauaieu
60 de ani de la Revolutia din 1956- 23 octombrie
In memoriam Szacsvay Imre- 24 octombrie
LUNA NOIEMBRIE 2016
Prima întâlnire din cadrul proiectului ERASMUS
LUNA DECEMBRIE 2016
Sărbătorile de iarnă și programe de caritate
LUNA IANUARIE 2017
Ziua culturii maghiare
Balul părinților
LUNA FEBRUARIE 2017
Carnavalul literar
Olimpiade școlare
LUNA MARTIE 2017
Comemorarea Revoluției de la 1848
LUNA APRILIE
Concurs de lectură
Sărbătorile pascale
LUNA MAI 2017
Programul Școala Altfel
LUNA IUNIE 2017
Ziua copilului
Încheierea anului școlar
DIRECTOR
PROF.PÁSZTOR GABRIELLA