ȘCOALA GIMNAZIALĂ ,,SZACSVAY IMRE” ORADEA, str.Mihai Eminescu, nr.28 Sediu temporar str.Nicolae Jiga, nr.61 A TELEFON/FAX 0259/430947
Nr. Înreg. ....../………….
Avizat în ședința CP........./..........
Aprobat în ședința CA……/………


REGULAMENTUL INTERN AL ȘCOLII GIMNAZIALE “SZACSVAY IMRE” ORADEA


DISPOZIȚII GENERALE


Art.1. Prezentul REGULAMENT INTERN( RI) a fost realizat în conformitate cu Ordinul 5447/2020 (ROFUIP), art.2 (10), Legea 53/2003 (Codul muncii), art. 242, cu modificările și completările în vigoare, Contractul colectiv de muncă la nivel de ramură de învățământ, fiind consultate sindicatele și/sau reprezentanții salariaților din unitatea de învățământ și cuprinde următoarele dispoziții:


I. Reguli privind protectia, igiena si securitatea în muncă în cadrul unitătii;

II. Reguli privind respectarea principiului nediscriminarii și al înlăturării oricărei forme de încalcare a demnității;

III. Drepturile și obligațiile angajatorului și ale salariaților;

IV. Procedura de soluționare pe cale amiabilă a conflictelor individuale de muncă, a cererilor sau a reclamațiilor individuale ale salariaților;

V. Reguli concrete privind disciplina muncii în unitate;

VI. Abaterile disciplinare și sancțiunile aplicabile;

VII. Reguli referitoare la procedura disciplinară;

VIII. Modalitățile de aplicare a altor dispoziții legale sau contractuale specifice;

IX. Criteriile și procedurile de evaluare profesională a salariaților.


CADRUL GENERAL


Art.2 (1)Regulamentul Intern(RI) transpune în cadrul Școlii Gimnaziale SZACSVAY IMRE prevederile legale în ceea ce privește relațiile de muncă pentru a asigura funcționarea instituției într-un climat intern judicios, corect, demn, propice performanței instituționale și individuale a angajaților.

(2) Prevederile prezentului RI se aduc la cunoștința tuturor salariaților, indiferent de durata contractului de muncă, de către conducerea școlii și își produce efectele în momentul încunoștiințării acestora.

(3)Cunoașterea și respectarea RI este obligatorie pentru toate categoriile de personal din cadrul instituției.

(4) Necunoașterea prevederilor acestui RI nu absolvă personalul școlii de consecințele încălcării lui.


Art. 3(1) Regulamentul Intern cuprinde politica de disciplină și organizarea muncii, igiena și securitatea muncii, obligațiile și drepturile salariaților.

(2) Prezentul RI va fi publicat pe site-ul școlii, iar un exemplar printat va fi disponibil la bibliotecă/secretariat.


DETALIERI


I.Reguli privind protecția, igiena și securitatea în muncă în cadrul unității


Art.4(1) Școala Gimnazială Szacsvay Imre va lua măsurile necesare pentru protejarea securității și sănătății salariaților, pentru informarea, pregătirea și punerea în aplicare a protecției muncii, prin respectarea de către angajați a următoarelor sarcini obligatorii în domeniul sănătăţii şi securităţii în muncă:

a) Să-şi însuşească şi să respecte regulile şi instrucţiunile proprii de securitate şi sănătate în muncă şi măsurile de aplicare a acestora.

b) Să utilizeze corect echipamentele din dotarea unității şi substanţele periculoase.

c) Să aducă la cunoştinţa directorului orice defecţiune tehnică sau altă situaţie care constituie un pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională.

d) Să aducă la cunoştinţa conducerii unității, în cel mai scurt timp posibil, accidentele de muncă suferite de persoana proprie sau de alţi angajaţi.

e) Să coopereze cu responsabilul desemnat cu atribuţii în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, atâta timp cât este necesar, pentru realizarea oricărei sarcini sau cerinţe impuse privind respectarea prevederilor legale în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă la locul de muncă.

f) Să realizeze instructajul privind regulile de securitate şi sănătate în muncă, inclusiv cele referitoare la protecția împotriva Covid 19, elevilor sau a altor angajați, la începutul fiecărui an școlar și/sau semestru, în fiecare sală de clasă și laboratoare/cabinete.

(2) La nivelul Școlii Gimnaziale Szacsvay Imre se constituie Comisia de securitate şi sănătate în muncă şi pentru situaţii de urgenţă.


II. Reguli privind respectarea principiului nediscriminării și al înlăturării oricărei forme de încălcare a demnității


Art. 5(1) În cadrul relaţiilor de muncă funcţionează principiul egalităţii de tratament faţă de toţi salariaţii şi angajatorii conform art. 5 din Legea 53/2003.

(2) Consiliul de administrație tratează tot personalul din unitate, fără discriminare, conform atribuțiilor din ROFUIP , Ordin 5447/22.09.2020, Legea 1/2011 și în actele normative emise în acest sens.

(3) Directorul și directorul adjunct tratează personalul din unitate în mod nediscriminatoriu, intervin pentru a combate orice formă de încălcare a demnității tuturor persoanelor angajate în unitate.

(4) Personalul didactic tratează conducerea unității și personalul angajat din unitate cu respect și colaborează cu tot personalul în interesul unității.

(5) Personalul didactic combate orice formă de încălcare a demnității tuturor persoanelor angajate în unitate.

(6)La nivelul Școlii Gimnaziale Szacsvay Imre se constituie Comisia pentru prevenirea şi eliminarea violenţei, a faptelor de corupţie şi discriminării în mediul şcolar şi promovarea interculturalităţii.


III. Drepturile și obligațiile angajatorului și ale salariaților


Art.6(1) În cadrul Școlii Gimnaziale Szacsvay Imre își desfășoară activitatea următoarele categorii de personal, definite conform L1/2011, art.88 și ROFUIP 2020, art.38 :

a) personal didactic: personal didactic de predare, personal didactic auxiliar şi personal didactic de conducere, de îndrumare şi control;

b) personal nedidactic.

(2)Salariații instituției au drepturile prevăzute în contractul de muncă și în legislația în vigoare.

(3)În desfășurarea activității lor, salariații instituției trebuie să respecte toate obligațiile prevăzute în fișa postului, în ROFUIP 2020, în ROF, în actele normative ce conțin astfel de prevederi și să îndeplinească îndatoririle primite din partea conducerii;

(4) Drepturile și obligațiile directorului/directorului adjunct sunt prevăzute în: ROFUIP 2020, art.21,22,23,24 și în ROF, în Legea 1/2011 și în actele normative emise în acest sens..

(5)Drepturile personalului didactic de predare sunt prevăzute în contractul de muncă și în legislația în vigoare.

(6)Obligațiile personalului didactic de predare sunt prevăzute în fișa postului, în ROFUIP 2020, în ROF și în legislația în vigoare. Fiecare profesor respectă graficul serviciului pe școală.

(7) Drepturile personalului didactic auxiliar sunt prevăzute în contractul de muncă și în actele normative în vigoare.

(8) Obligațiile personalului didactic auxiliar sunt prevăzute în: ROFUIP, ROF, în fișa postului și în actele normative care conțin astfel de prevederi.

(9) Drepturile personalului nedidactic sunt prevăzute în contractul de muncă și în actele normative în vigoare.

(10) Obligațiile personalului nedidactic sunt prevăzute în: ROFUIP 2020, ROF, atribuțiile din fișa postului, în Legea 53/2003 și în actele normative care conțin astfel de prevederi.


IV. Procedura de soluționare a cererilor sau a reclamațiilor individuale ale salariaților


Art. 7 (1) Orice salariat al unității, elev sau părinte poate solicita, prin cerere scrisă, un drept prevăzut în legislaţia şcolară în vigoare, sau rezolvarea unei probleme cu care nu este de acord şi nu o poate accepta.

(2) Orice salariat, elev sau părinte poate reclama o situaţie, un comportament care încalcă propria demnitate, sesizând verbal (în programul de audiență) sau în scris conducerea şcolii.

(3) Sesizările / reclamaţiile vor fi soluţionate, după o atentă cercetare, iar răspunsul va fi dat în termen de 30 zile, conform legislaţiei în vigoare și procedurii elaborate în acest sens.

 


V. Reguli concrete privind disciplina muncii în unitate


Art.8(1) Profesorul de serviciu își desfășoară activitatea conform atribuțiilor prevăzute în fișa postului, elaborată și asumată, prin semnătură, la începutul anului școlar .

(2) Toți angajații își vor respecta programul obligatoriu de muncă.

(3) Programul de muncă pentru personalul nedidactic este de 40 de ore pe săptămână, orarul fiind stabilit de către administratorul de patrimoniu, cu aprobarea conducerii instituției.

(4) Acordarea zilelor de concediu suplimentar pentru personalul didactic auxiliar și personalul nedidactic se va face de către Comisia Paritară, în baza unor criterii stabilite de aceasta și aprobate de conducerea unității de învățământ.

(5) Accesul în unitate se face prin cele două căi de acces, respectându-se circuitele și normele sanitare în vigoare.

(6) Cadrele didactice îşi desfăşoară activitatea didactică zilnic, respectând programul şi orarul claselor la care sunt încadrate, inclusiv în cadrul învățării online.

(7)În cazul prezenței fizice, cadrele didactice vor sosi la şcoală cu 10 minute înainte de începerea orelor, având obligaţia de a-şi pregăti materialul didactic auxiliar, mijloacele de învăţământ folosite la lecţii şi de a completa şi a semna zilnic condica de prezenţă.

(8) Cadrele didactice trebuie să aibă o ţinută decentă, un comportament model pentru elevi, să folosească un vocabular adecvat profesiei, să comunice şi să relaţioneze cu elevii, părinţii şi colegii. Prin tot ceea ce face, fiecare cadru didactic trebuie să-şi îndeplinească atribuţiile din fişa postului şi să contribuie la creşterea prestigiului unităţii de învăţământ din care face parte.

(9) Nu este permisă întârzierea cadrelor didactice la ora de curs, inclusiv în cazul în care activitatea didactică se desfășoară online.

(10) În cazul unor situaţii deosebite (boală sau imposibilitatea de a ajunge la programul zilnic), salariații au obligaţia de a anunţa situaţia personală la secretariatul/directorul şcolii, pentru a se putea asigura suplinirea lor.

(11) Se interzice scoaterea elevilor de la ore pentru abateri disciplinare precum şi scoaterea elevilor în alte scopuri. Problemele de disciplină se vor aduce la cunoştinţă diriginţilor şi părinţilor şi vor fi sancţionate conform regulamentului.

(12) Este obligatorie afișarea și respectarea programului de consiliere a părinților/ audiențe.

(13) În situații excepționale, în caz de pandemii, calamități, stare de urgență etc., dacă nu se poate desfășura consilierea părinților față în față, pot fi folosite instrumente de comunicare la distanță, inclusiv prin sistem de videoconferință.

(14) Tot personalul școlii va respecta toate măsurile sanitare impuse prin legislația în vigoare, în contextul prevenirii îmbolnăvirii de Covid 19: purtarea măștii, respectarea distanțării, igiena corespunzătoare etc.


Art.9. (1) În caz de pandemii, calamități, stare de urgență etc., activitățile de învățare din Școala Gimnazială Szacsvay Imre se desfășoară online pe platforma Scoala 365-Google Classroom.

(2)Cadrele didactice vor desfășura activitățile online în conformitate cu orarul stabilit la nivelul instituției.

(3) La fiecare întâlnire cu elevii, profesorul are camera video pornită.

(4). Fiecare cadru didactic va avea o evidență a prezenței tuturor elevilor din clasele la care are ore, de la toate activitățile desfășurate pe platformă.

(5). Se interzice divulgarea către o altă persoană a propriei parole.

(6). Se interzice , conform legii, filmarea unei ore sau a unei secvențe din oră fără acordul tuturor elevilor participanți la respectiva activitate.

(7). Cadrele didactice vor completa fișa de pontaj în termenul stabilit de conducerea școlii.


VI. Abaterile disciplinare și sancțiunile aplicabile


Art.10.(1) Abaterile disciplinare ale personalului didactic, personalul didactic auxiliar şi cel de conducere sunt cele prevăzute de art. 52 din ROFUIP 2020, ROF al Școlii Gimnaziale Szacsvay Imre și altele precizate în actele normative care conțin astfel de prevederi.

(2) Abateri disciplinare ale personalului nedidactic sunt prevăzute în art. 53 din ROFUIP 2020, ROF al Școlii Gimnaziale Szacsvay Imre și altele precizate în actele normative care conțin astfel de prevederi.

(3) Sancțiunile se vor aplica în conformitate cu procedura de la punctul VII.


VII. Reguli referitoare la procedura disciplinară


Art.11. Comisia de cercetare disciplinară din unitate funcţionează în baza art. 280-282 din Legea 1/2011, pentru cadrele didactice și Legea 53/2003 pentru personalul nedidactic. Răspunderea patrimonială are la bază art. 283 din Legea 1/2011 și Legea 53/2003.


VIII. Modalitățile de aplicare a altor dispoziții legale sau contractuale specifice


Art.12.(1) Orice atribuții, altele decât cele prevăzute în ROFUIP/ ROF/ RI sau actele normative în vigoare, se vor specifica în fișa postului.

(2) Fiecare procedură internă se propune ca proiect de către comisia de lucru, apoi se afișează în sala profesorală sau se trimite pe mail tuturor colegilor, pentru a putea face propuneri.


IX. Criteriile si procedurile de evaluare profesională a salariatilor


Art. 13. Criteriile de evaluare ale personalului din unitate au la bază atribuțiile din fișa postului. Evaluarea se face conform legislației din domeniu.



Molnár Tünde - webmaster